29 Mart 2014 Cumartesi

ADIM ADIM EDİRNE #1

 
       Önce Edirne'nin Karaağaç tarafına gidelim isterseniz. Gitmek için önce 

Tunca nehrini daha sonra Meriç'i geçersiniz.




        Köprünün kubbesinde daha önceleri güneş motifi olduğu söyleniyor. 

Ayrıca gün batımının en güzel izlendiği yer olarakta biliniyor. Meriç'i 

geçtikten sonra nehir kenarında kahvaltı yapabileceğiniz bir çok mekan da 

mevcut.



    Ve işte o muhteşem gün batımı başlıyor:)




Meriç böylece 490 km uzayıp gidiyor işte:)



    Gelelim Karaağaç'a. Karaağaç Meriç nehrinin ötesindeki tek toprak 

parçamızdır. Havası temiz yeşili de boldur. 

   Fotoğrafta görülen ise eski Edirne garı, şimdilerin rektörlük binasıdır.

   






    Burasıda (eğer yanlış bilgi edinmediysem) öğretim elemanlarına ait 

odaların bulunduğu tarihi bir bina.

  Karaağaçla ilgili son bir şey daha. Lozan Barış Anıtı.




Bu anıt bildiğiniz gibi ulusal bağımsızlığımızın ve bütünlüğümüzün bir 

simgesidir.Lozan Meydanı’nda yer alan anıt, Lozan Zaferi’nin tek sembolü, 

Lozan Müzesi de bunun belgesel açıklamasıdır. Bu ikiliyi tamamlamak 

üzere, Rektörlük yerleşkesinde bir Lozan Fidanlığı düzenlenmiştir. Bu 

fidanlığa 29 Ekim 1997 tarihinde 74 adet dikilmiştir. Her 29 Ekimde de 

törenle bir fidan sayısı Cumhuriyetin yaşı ile artacaktır.

 

4 yorum :

  1. edirnede ciğer yedim selimiyeye gittim ama buraları görmedim.
    özellikle meriçin kıyısında bir çay içmeyi çok isterdim. belki bir gün..

    YanıtlaSil
  2. şahane!gitmedim.ama merak ettiğim bir şehir.hani deniyor ya buram buram tarih kokuyor diye.öyle bir şehir sanki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen öyle buram buram tarih kokuyorr ziyaret etmenizi tavsiye ederimm

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...